Dansk Access Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Rapport beregninger

 Besvar Besvar
Forfatter
kimidk1 Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 03-01-2021
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 6
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimidk1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Rapport beregninger
    Sendt: 14-11-2022 kl. 00:51
I en rapport med 2 kolonner har jeg 100 detail linjer men ønsker at lave en beregning i rapport footer som kun medtager nogle detail linjer.
Sum af detail linjer skal beregnes for kolonne 2, men kun for detail linjer hvor værdi i kolonne 1 er = X.
Alle andre værdier i kolonne 1 skal udelades af beregning.
Til top



Til top
H_Sønderskov Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 20-10-2022
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H_Sønderskov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-11-2022 kl. 17:31
En rapport er en udskrift af en tabel eller forespørgsel, man kan godt lave beregninger i kolonnerne, men ikke så vidt jeg ved, lave betingelser i kolonnerne, du burde kunne lave alt det du vil i forespørgsel, og så sætte den i en rapport. 
Til top
kimidk1 Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 03-01-2021
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 6
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimidk1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-11-2022 kl. 20:54
Problemet er at jeg ønsker alle detail linjer medtaget i rapporten, men kun vil have summen af udvalgte detail linjer. Det kan jeg ikke gøre i en forespørgsel.

Til top
H_Sønderskov Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 20-10-2022
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H_Sønderskov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-11-2022 kl. 22:27
Nu ved jeg ikke om alle dine detail linier er fra tabel eller forespørgsel, du kan lave en forespørgsel som opfylder dit krav, og så lave et kontrol element i footer, som linker til forespørgsel, husk at have forespørgsel med i rapport.
Til top
kimidk1 Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 03-01-2021
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 6
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimidk1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-11-2022 kl. 18:37
Løsningen der virker for mig var : Sum(IIf(kolonne 1]="X",[kolonne 2])).
Så får jeg summen af af værdier i kolonne 2 hvis værdien i kolonne 1 er X

Men tak for forslagene Smile
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2013 - 2024 Dansk Access Forum - en del af Excel-regneark.dk