Print side | Luk vindue

Scroll fra mus virker pludselig ikke

Udskrevet fra: Dansk Access Forum
Kategori: Hjælp til Access
Forum navn: Formularer (Forms)
Forum beskrivelse: Spørgsmål vedr. formularer og alt hvad der vedrører disse
Web-adresse: https://www.accessforum.dk/forum_posts.asp?TID=110
Udskrevet den: 27-04-2024 kl. 14:02


Emne: Scroll fra mus virker pludselig ikke
Besked fra: Susanne
Emne: Scroll fra mus virker pludselig ikke
Posteringsdato: 17-08-2017 kl. 09:29
Jeg bruger Access 2016 (Office 365) og oplever pludselig at jeg ikke kan scrolle op og ned i mine formularer med musens hjul og det virker heller ikke hvis jeg flytter "knappen" på lodret scroll-bar. Hvis jeg klikker på pilene eller i selve scroll-baren virker det ok.
Har jeg fået trykket på et eller andet der kobler de nævnte funktioner fra eller er der sket noget andet ?
Jeg håber nogen kan hjælpe mig.



Svar:
Besked fra: hkh
Posteringsdato: 17-08-2017 kl. 15:15
Jeg kender ikke Access 2016, men i 2007 oplever jeg ind i mellem, at jeg skal klikke i underformularen for at få scroll-hjulet til at virke.
Hvis det har virket før, har du jo nok ændret en indstilling.
Er det kun i nogle formularer eller er det alle?
Er det i alle databaser eller kun en enkelt?

Indstillinger for Access - Aktuel database
Egenskaber for formular

Var de steder jeg ville kikke!

-------------
Hans


Besked fra: Susanne
Posteringsdato: 18-08-2017 kl. 09:54
Tak Hans. Det ser ud til at det er alle formularer i alle databaser på denne pc :-(
Jeg har prøvet både indstillinger og egenskaber uden at finde noget.
Jeg tænkte på om det kan være en genvejstast jeg har ramt ved et uheld da jeg ikke har foretaget nogen rettelser i databasen eller i access i lang tid, ELLER om der er en fejl i en opdatering til Access jeg har fået ind på maskinen.
Mvh. Susanne.


Besked fra: Morten
Posteringsdato: 22-08-2017 kl. 07:23
Jeg har samme problem, og det er opstået efter seneste opdatering af office365


Besked fra: Susanne
Posteringsdato: 22-08-2017 kl. 07:39
Tak, så behøver jeg ikke lede efter noget jeg har gjort galt :-)
Så må vi bare håbe de snarest får løst problemet og sender en ny opdatering ud.
Mvh. Susanne.



Print side | Luk vindue