Dansk Access Forum
  Hjælp Hjælp  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind


Emne lukketForespørgsel om mulighederne i access

 Besvar Besvar
Forfatter
ZuluCandles Se dropdown
Forum Begynder
Forum Begynder
Avatar

Medlem: 17-02-2020
Land: Danmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Forespørgsel om mulighederne i access
    Sendt: 17-02-2020 kl. 19:57
Hej.
Jeg sidder med en masse gå-på mod og en idé jeg ønsker at realisere, men desværre også uden videre erfaring i hverken kodning og databaseprogrammer.
Mit ønske er at lave et værktøj som kan følgende:

- Indeholde en lang række ingredienser, grupperet efter opskrifter, samt angivelse af mængderne heraf.
- Have en brugerflade hvor opskrifterne er listet med tilhørende checkbox eller lignende, men ingredienser mv. ikke er synligt.
- I stedet for checkbox ville det måske også være fint med 7 felter, et for hver dag i ugen, med en tilhørende dropdown menu, eller lignende, hvori opskrifterne fremgik og kunne vælges.
- Ved afkrydsning eller valg af en opskrift, føres de tilhørende ingredienser, og mængden heraf, over i en oversigt, og gruppeinddeles under andre kategorier (deres placering i supermarkedet).
- Ved valg af flere opskrifter med oplappende ingredienser, lægges mængden af de pågældende ingredienser sammen og fremgår stadig kun én gang.
- Output skal gerne være en liste i alm tekst med én ingrediens, efterfulgt af mængde, pr linje, så jeg kan føre det over i google keep der er mit foretrukne program til indkøbsliste.

Mit spørgsmål er nu, om dette virker til at være noget der kan lade sig gøre at lave i access?

Jeg spørger da jeg er klar over at jeg skal til at lære et nyt program eller at kode fra bunden af. Det ser jeg frem til, men jeg vil samtidigt gerne lære det rigtige værktøj eller programmeringssprog først, fremfor at begynde på noget der ikke er optimalt til at løse mit ønske.

Med venlig hilsen
Johnny.

Til top



Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se dropdown

© 2013 - 2024 Dansk Access Forum - en del af Excel-regneark.dk